Упутство за дежурне наставнике
Датум: 01. April 2022 15:23 Категорија: Новости
Прилог 4: Упутство за дежурне наставнике
У припреми пилотирања дежурни наставник је дужан да:
У данима полагања писмених испита, дежурни наставници су дужни да:
У 11.30 часова довољан број дежурних наставника преузима тестове у запечаћеним сигурносним кесама од председника. Дежурни наставници су затим дужни да:
Пре почетка испита у 12.00 часова, један од дежурних наставника кандидатима треба јасно да објасни да:
- потпише и преузме решење о именовању за дежурног наставника;
- се упозна са распоредом дежурства (назив/адреса/број просторије у којој ће дежурати) и
- преузме копију Стручног упутства и упозна се са његовим садржајем (нарочито Прилогом 4) пре доласка на дежурство. Председник ШМК-а распоређује дежурне наставнике у просторије у којима ће се полагати писмени испити, тако да најмање један додатни дежурни наставник дежура испред просторије, како би био на располагању у случају потребе да се позове председник ШМК-а, да отпрати кандидата до тоалета и сл.
У данима полагања писмених испита, дежурни наставници су дужни да:
- дођу у школу, односно на место полагања испита, најкасније до 11.00 часова и
- преузму материјал за дежурство на испиту: списак кандидата и довољан број Записника о полагању писменог испита за сваку просторију у којој ће се полагати писмени испити.
У 11.30 часова довољан број дежурних наставника преузима тестове у запечаћеним сигурносним кесама од председника. Дежурни наставници су затим дужни да:
- се постарају да кандидати одложе на место које је за то предвиђено своје торбе, искључене мобилне телефоне и друге преносиве уређаје електронске комуникације, пернице, белешке, папире, храну и сл., осим воде/освежавајућег напитка;
- евидентирају присутне кандидате на списку кандидата и у Записнику о полагању писменог испита;
- прегледају личне документе са фотографијом кандидата;
- провере да ли кандидати имају прописан дозвољени прибор (наведен на насловној страни сваког теста) и поделе им резервне хемијске оловке, односно графитне оловке уколико је то потребно и
- отворе запечаћене сигурносне кесе са тестовима и поделе тестове кандидатима.
Пре почетка испита у 12.00 часова, један од дежурних наставника кандидатима треба јасно да објасни да:
- не пишу своје личне податке на тесту, већ да само шифрирају тест у складу са упутством за шифрирање;
- имају довољно времена за полагање испита и да не треба да журе;
- одговоре пишу оном оловком којом је то предвиђено у упутству на насловној страни теста. Ово је важно јер се одговор где се тражи да буде написан хемијском оловком, а он је написан графитном оловком, неће признавати при бодовању;
- прво ураде задатке које знају;
- не смеју имати никакав прибор осим прописаног и да се за време испита морају понашати дисциплиновано (да не ометају једни друге, да не преписују, да се не консултују, јер ће у супротном бити удаљени са испита);
- по завршетку рада, када желе да предају свој тест, позову дежурног наставника подизањем руке и да након предаје теста напусте просторију тако да не ремете рад других кандидата;
- кандидати не смеју напуштати просторију првих 30 минута испита, као ни последњих 15 минута;
- кандидати могу да постављају питања пре него што испит почне уз напомену да касније неће бити додатних објашњења.
Затим један од дежурних наставника јасно и гласно чита упутство за рад које се налази на насловној страни теста и у 12.00 часова званично објављује почетак испита.
За време трајања испита, дежурни наставници:
- треба да буду на свом месту дежурства како би пратили и обезбедили регуларност тока испита. Дежурни наставници не смеју напуштати дежурство током испита, а уколико се укаже потреба да се позове председник ШМК-а или да се кандидат отпрати до тоалета, за то ће бити задужен један од дежурних наставника у просторији у којој ће се полагати писмени испит, односно дежурни наставник чије је место испред просторије;
- не праве никакве интервенције на тестовима кандидата;
- не разговарају међусобно, не користе мобилне телефоне, нити на било који други начин ометају кандидате у решавању теста. Председник ШМК-а може бити присутан у просторији у којој се полаже писмени испит и удаљити дежурног наставника са испита уколико се не понаша у складу са Стручним упутством;
- опомињу кандидата уколико током полагања испита уоче непримерено понашање. Уколико кандидат и након опомене настави са непримереним понашањем, дужни су да позову председника ШМК-а. Председник ШМК-а удаљава кандидата са испита уколико и након његове опомене кандидат настави са непримереним понашањем. Кандидат се не сме удаљити са испита без обављеног претходног поступка, а све интервенције се обавезно бележе у Записнику о полагању писменог испита.
Пред крај испита један од дежурних наставника:
- 30 минута пре завршетка испита обавештава кандидате о преосталом времену;
- 15 минута пре завршетка испита поново обавештава кандидате о преосталом времену и говори им да до краја испита више не могу да напуштају просторију.
Кад се изпит заврши дежурни наставници:
- прикупљају све тестове (са додатно подељеним листовима) и проверавају да ли су враћени сви подељени листови;
- тестове (са додатно подељеним листовима) стављају у сигурносне кесе за враћање тестова и запечате их;
- предају председнику ШМК-а запечаћене сигурносне кесе са тестовима, кесе са некоришћеним и неисправним тестовима и са попуњеним Записницима о полагању писменог испита и коверат са попуњеним упитницима за ученике.
У дeлу који се односи нa спровођење пилотирања за кандидате са сметњама у развоју и инвалидитетом, дежурни наставници имају обавезу да:
- се упознају са Смерницама;
- се упознају са индивидуалном листом прилагођавања за кандидате са сметњама у развоју и инвалидитетом као и са специфичношћу сметње коју кандидат има;
- провере да ли су испуњени сви услови из индивидуалне листе прилагођавања за кандидате са сметњама у развоју и инвалидитетом;
- провере да ли кандидати имају прописан дозвољени прибор: поред прописаног дозвољеног прибора могу да користе и прибор који им је био одобрен у индивидуалној листи прилагођавања за кандидате са сметњама у развоју и инвалидитетом;
- евидентирају присутне асистенте који пружају подршку кандидатима са сметњама у развоју и инвалидитетом;
- јасно и гласно прочитају упутство за рад на насловној страни теста или омогуће да упутство за рад кандидату прочита асистент.